torsdag

Införskaffnings lista



bilder från La Redoute (grymmesnygga kläder!!!)



Jaha, nu när jag börjar mitt nya jobb på måndag behöver jag ju lite nya kläder.


För alla måste ju erkänna att det finns en viss klädlag på kontor?


Vad skulle folk säga om jag kom i mina pösiga knälånga combatshorts o gula pumadojjor?


Haha.,




NE, detta är ett perfekt tillfälle att shoppa nytt. En utmärkt anledning!




OKej, så vad behövs?






  • svarta bas byxor HAR


  • vita bas byxor INHANDLAS


  • beicha basbyxor INHANDLAS


  • Stilrena jeans SKULL EINTE SKADA MED ETT PAR NYA, SÅ, INHANDLAS


  • vita leggings HAR


  • svarta leggings HAR


  • korta kjolar HAR TUSEN O ÅTER TUSEN


  • vit skjorta HAR


  • Annan färg på skjorta INHANDLAS


  • svart linne HAR


  • vitt linne MÅSTE INHANDLAS!!!!


  • annan färg på linne INHANDLAS (alla e ju så gamla...)


  • Vita sommriga skor HAR


  • Vita lite finare skor HAR


  • Svarta somriga skor INHANDLAS


  • Svarta finare skor HAR




Ja, det är väll det viktigaste just nu känns det som.



MÅste väll lägga till några andra viktiga prylar som





  • ny plånbok, (en viss björn brg plånka på Åhlens..


  • ny väska (skadar ju aldrig!!!)


  • fågelmat (slut... fågel hungrig)


  • körkort


  • bil


  • ny ring, tappat min favvo.... buhuuuuuuuuuuu mitt finger är ensamt.


Jaja, nu skall ajg städa upp min kaotiska lägenhet o fixa lite granna. Stuka två fingrar på träningen idag, aoch, gör så ont. Kan nog inte städa så mycket nu då.... ;)





(((Over And Out)))

onsdag

Inget mera panikbajjande



Tjihooo!!

All cred till monster.se

Registrerade mig där för ett tag sedan. Tänkte inte mer på det.

Igår ringer dom från ett företag o vill ha en intervju med mig.

Var där idag.

FICK JOBBET! Riktigt bra verkar det. Jättebra lön ochså.

Ända nackdelen är att jag jobbar 08.00 - 17.00

Träningen börjar 17.30 i Mölndal.

Streeess!

Men denna gången kan jag inte tacka nej till ett jobb pga fotbollen- är trött på det.

Pengarna är för bra på detta jobbet, och det verkar verkligen roligt!!

BÖRJAR PÅ MÅNDAG!


VAd innebär då detta?

Jag kommer sakna min mammas café något fruktansvärt!

Sakna gôbbarna som kommer in varje dag o chötar fotboll med en. Soppgubbarna på tisdagarna som skrattar så när allt alltid är slut när dom kommer, fritidsgôbbarna som går in bakom kassan och serverar sig själva så att vi slipper lyfta på arslet!! Hahaha.

Ja det är en salig blandning av underbara människor. Så hemtrevligt. Kommer sakna er alla.


Positivta saker är att plånboken kommer bli mer välfylld. Myyycket mer välfylld, och det är ju aldrig fel, kanske kan det ändå bli egypten till vintern?

Annat positivt är att jag slipper springa in i värsta akutstilen och panikbajja för att jag är rädd att det skall komma kunder medans jag sitter där. För det gör det, varje gång.


Wow, jag skall bli kontorsråtta!!!

Jag kommer kunna ha på mig fina kläder, utan att vara rädd för att smutsa ner dom, jag kommer kunna ha höga klackar... ååååååå så underbart så underbart!!!


Nu skall jag gotta ner mig i sängen o kolla tv.

Marcos har satt in den lilla lcd tv´n i sovrummet, det kallar jag lyx. hahaha


Förresten, NÅGON ANNAN SOM GRÄT FLODER TILL GREYS ANATOMY IKVÄLL???

älskar det programet, ääääälskar det.


(((over and out)))


måndag

IFK KLACKEN VANN MATCHEN!


(bilden är från 2000... men ey...jag har ju ingen kamera jusst nu....)

Vilken uuuunderbar kväll.
Va på årets stora fotbollshändelse i göteborg.
Vi var där med laget och jag säger bara som tessan, Woohaaaooow!

ÄLSKAR DERBYN!!

Och Ifk vann på straff, matchen i sig var väll inte välspelad, ingen vacker fotboll men stundtals underhållande.

Undrar vad Bengan sysslade med när han släppte skottet som dundra rätt in i stolpen.
Kanske börjar han bli gammal o senil o glömde vad han gjorde där på gräsmattan??

Underbart med vinst i en sådan här match ändå.

Stämningen var på topp o ch jösses, all credit till ifk klacken.
Vilken sång!!! Vilket drag!!! Vilka änglar!!!

Firrarna i anra hörnet hade inte mycket att komma med. Starkast var dom nog bara en enda gång, när dom sjung den totalt fantasilösa och pojkspolsinspirerande "pissa pissa på, pissa på ifk".
Skrattretande.
Nä, Den blåvita klacken var underbara ikväll.

Undrar så om en banderoll bara.
Det stod "hej" sedan var det en bild på en tom park bänk med n tidning på, och sedan stod det "gais"
Hej parkbänk gais.

Någon som fattar vad det betydde?

En lyckad ängla kväll.

söndag

HÄndelsefull dag



Tjohoo kära vänner.
Idag var jag verkligen uppe med tuppen. Eller ja, jag hade inte gått o lagt mig innan tuppen vakna.

Gårdagen gick soom följande.
Kom aldrig iväg till fotbollen för o kolla på matchen. Det va synd. Åkte direkt till Flavia o satte igång att hjälpa till alla förberedelserna för kvällen. Jordgubbar skulle skivas, pappersdukar på borden, myggljus spridas runt tomten, tallrikar diskas av o dukas, servetter skulle vikas, champagnen skulle fran... ja d va mycket o tänka på men dt gick bra. Vi var färdiga i tid o jag hann till o med att platta Janikas hår.

Efter ett bra teamwork började folket trilla in.
Vi åt otroligt go mat o drack kanske lite er vin än vad som var förutsagt. 2 flarror för mig närmare bestämt. O lite champagne. Bubbel bubbel. Lite väl vinglig under fötterna dansade vi till allt ifrån "vem sköt palme" till "Ice Ice baby..." hahaha.
Riktigt lyckad kväll.

Vid ett ville Olof, the kapitano åka hemmåt. Han skulle köra mig. Så vi stack. Men jag hoppade i stan o stack in på Dancin Dingo. Hmm. Av alla bra ställen hamnar man i en sunking källare uppdöpt efter en dansande dingo. Ja, kanske inte ett ställe ag gärna skulle gå till igen om jag skall vara ärlig. Bartendrarna o vakterna i dörren va dock myckt trevliga.
Mötte Marcos o Janne o vi dansade o hade kul.

Gick senare för att t aen taxi hem.
Konversationen hela vägen hem handlkade om vad man skall kalla det nya gamla ullevi.
KAn ju inte kallas gamla ullevi längre. För dt kommer ju vara nya.
Jag tyckte det skulle heta "ännu nyare ulllevi" medans marcos o janne röstade på "göteborg arena". Fantasilöst!! Mitt förslag är ju så mycket bättre.

Väl hemma utmanar janne mig på fifa. HAn vinner de första matcherna o jag blev rasande. Dålg förlore som man e. Rematch bitch! I´m going to take u down!
O javisst, i picked myself up, sorted out my game, and bloody won mate!!!

Lyckad kväll på alla sätt o vis.
Många tack till min älskade Flavia för en fantastik kväll med underbar mat!!!

(((Over and Out)))

Jusst det, MAMMA - GRATTIS, DU ÄR UNDERBAR!! ÄLSKAR DIG

lördag

i väntans stunder

Jaha.. här sitter jag o väntar.

färdig sminkad o friserad för kvällen. O klockan är bara tjugo minuter i ett! Vansinne.
Har på mig en ny topp o för första gången för sommaren, en kjol! Wihaa. Med leggings under förstås, vill ju inte öka på min hosta. Ikväll blir det att shotta hostmedicin varvat med det smarriga vita vinet Blue Moon.

Skall åka o kolla när mitt lag spelar match, som vanligt inte uttagen. Kan bero på min hosta, host host. Eller på att den andra målvakten är bättre. Jag väljer att tro på det förstnämnda.

Kära styvbror skall köra mig men han väntar på ett telefonsamtal innan vi kan åka. Segt. Jag fick precis en enorm craving for latte!! mumma föra magen.

Ikväll blir det då lite kalas. Skall väll inte sticka under stolen med att det kan bli lite alkohol och att jag på det sättet är väldigt oansvarig, som inte ligger hemma o tar hand om min hals o mina lungor. Men vad gör man inte för sina vänner? Klart man ställer upp o festar lite.

Flavia e födelsedagsbarnet, o dagens prinsessa. Hipp Hipp Hurra!!

Nej, nu skall jag fixa naglarna, va så uttråkad igår när jag låg framför tv´n. O där stod ett knallrosa naglack. Smart o uttråkad som man e börjar frida måla stora rosa solar på naglarna. Inte så fint, men roligt för stunden.
Så ha en trvlig lördag alla sötisar!





(((Over and Out)))

fredag

saknar


Sandy & Hanny

Wohoow.
Saknad är något stort, något jobbigt. Det kan vara det värsta som finns.
Här ligger jag hemma o hostar, fett hår, lite illaluktande, ja alltså totalt ofräsch med en andedräkt som stinker hostmedicin.
Så ringer det på dörren.
Vilka står där? jo mina gamla lagkompisar Hanny o Sandy. Mina änglar.
"Vi hade vägarna förbi"
nu har dom gått men jdet var underbart att få se dom en stund. Det blir allt för sällan.
ÄLSKAR ER TJEJER!



sandy o jonna hanna med champisssssss

shaiit va jag saknar mitt gamla goa lag....





Bilder

Jaha, man eftersökte bilder av mig...

jag har faktiskt inte så många bilder av mig själv men hitta dessa av mig o min syrra på hennes möhippa!! det får va ok.



Snacka om att man längtar efter sommaren!!!