Nåja, jag tränade iallafall igår! Jag blev jätte trött. Jättefort. Det var inte kul. Man blir så himla arg på sig själv för man vet vad man kan men kroppen oh hjärnan förmår liksom inte att samarbeta. Men det kommer väl snart, har ju varit borta i 4 veckor.
Nej nu skall jag iväg o jobba. Ha en underbar dag!
tisdag
Frida is Back!
måndag
Celebs Spotting!
Hej!
Då var första dagen som receptionist avklarad. Det var faktiskt jättekul. Tydligen var det väldigt lugnt på telefon idag. Skönt, världens befolkning ville nog ge mig en lugn första dag.
Första läxan som receptionist:
Ha inte på dig urringat om du skall sitta ner vid ett skrivbord medans alla människor som dräller in på företaget står upp. De ser mer än vad man vill att dom skall göra. Mycket mer.
Imorgon blir det polotröja.
På cykelturen på väg hem möter jag Patrik Sjöberg. Han var helt galet lång. Säkert dubbelt så lång som mig. Mycket imponerande.
Nu blir det vila. Skall träna idag, för första gången på 4 veckor.
Yippi-Ka-Yey-MotherFu**er!
Och jag har fått världens bästa present. Men den kan jag inte berätta om. Hehe.
Hemlisar är kul.
Men igentligen helt onödigt att skriva om eftersom jag inte kan berätta om det, även om jag vill. *kli i fingrarna*
Och så vill jag säga att min Marcos är helt bäst! Han började övningsköra i februari och har uppkörning redan nästa torsdag! Hur grym är inte han. Vår konversation, på ett ungefär:
M: If I make it, we can drive to IKEA every day!
F: Wow! But maybe we can do something else every now and then ey?
söndag
Miss England 2008
Jisses, jag hade ingen aning om att dessa tävlingar ens fanns kvar. Men det gjorde dom.
Kan säga så här, när jag har varit i England har jag inte sett många snygga brudar. (ur hetro perspektiv). Men jag antar att dom lyckats fånga in landets pärlor till skönhetstävlingen.
Och till sist vill jag bara säga att jag verkligen hoppas att det blir fred på jorden!
Den finaste dikten
Denna dikten skrev min syrra till mig för ett par år sedan. Mest på skoj. Men jag älskar den...
Kära syster yster... När du var liten så var du skiten. Du jaga baggar och allt med eller utan taggar. Du slet min Barbie mitt itu, så jag skrek som en gnu. Vart jag än gick så följde du mig och mina chicks. Men du växte upp och blev stor, och vi får inte glömma våran kära bror. Idag säljer du snoppar i alla former och färger, lurar på mig så jag snart mannen inte väljer. Du har ett humör till tusen, och du är rolig när du är på snusen. Men va har man inte syskon till, för att älska och hata och lite därtill.....
God morg.. ehh eftermiddag?
Vaknade för en stund sedan. Jobbade ju till 04.00 inatt. Det var segt. Jag var rätt trött under hela passet. I slutet flippade jag ut och var super fjantig men hade grymt kul. Ni vet när man är så trött att man bara skrattar. Det var faktiskt rätt skoj.
Kalaset hos moster var jätte trevligt. Ville inte gå därifrån och planerade helt allvarligt på att ringa och sjukanmäla mig. Men jag tog mitt förnuft till fånga och gick iväg och tjänade +800-900 kronor. Känns bra.
Bilder från kalajset kommer sedan, jag har inte ens hunnit få i mig mitt "morron-kaffe".
Brorsan kommer o hämtar mig om ca 2 timmar. Då är det kalas hos min kusin i Säve. Han fyller 13! Shit, tiden går fort!
Yeye, vi hörs sedan.
lördag
Så vad hände med mansstyrkan?
Kom på att jag inte berättat det.
Gick in på Mansstyrkan och, vips. Så var man anställd. Deras lön var jättedålig. Men hon skulle ordna så att jag får samma som innan. Tänker ju inte gå ner mig 16 (!!!) kronor i timmen änna! Det förstod dom.
Så då, nu är jag receptionist samt att jag kommer sitta i växeln ibland. Känns kul! Bara det att gamla-receptionist-A har sagt att jag vet precis hur man gör i receptionen, det är givetvis INTE sant. Jag har ingen aning. Men hon får helt enkelt lära mig på måndag då jag kör mitt första pass. Skall man ha på sig klackar då undrar jag? Är inte det typ, obligatoriskt?
Nu skall jag snart iväg till min moster. Hon fyller år. Hon får ett home made kort samt.. hmmm. Jag har inte köpt något, men med min kära bror skall vi nog komma på något på vägen dit.
Brorsan köpte ju den bästa julklappen någonsin till våran morbror J en jul. En halv special inslagen i folie. Den uppskattades rejält på kvällskvisten efter några öl och kareoke i morsans lada. Men eftersom Moster A fyller jämnt blir det nog något mer glammigt än så.
(Och Carro, ring Mansstyrkan om du vill köra något pass i veckan...vet att du har det bra på vikariepolen men... we miss you)
Nattens händelser
Nattens bekännelse:
Kollegorna M & K stal ölglas i onsdags från en krog jag inte var med på -blir man någonsin riktigt vuxen?
Värsta kund:
Thaibrud o svensk alkolist (tillsammans) - ingen fattade vad dom sa, vi antog att dom ville ha en taxi, men från? till? när? Ingen som vet.
Gladaste frasen:
"Men det är smashing! tack!"
Bästa kund:
Dani baby! och lina!! båda fulla som kastruller men helt underbara! =)
Kvällens undran:
Den olympiska elden är på turne i turkiet... frågan är, reser den alltid runt eller sitter den still någon gång?
Kvällens gamla citat som kom upp till ytan:
F till engelsk kund som försöker beskriva att han står vid Liseberg "ooohh you mean the abusement park!"
Kvällens tävling:
Vem C eller Jag - kan hissa upp skrivbordet snabbast?? Och sedan ner igen?!
(tips:det handlar om att få bäst start, som i vilken motorsport som helst).
C gav upp när jag ville köra samma tävlingsgren med enbart hjälp av tårna.
Och det sumerar väl natten.