Visar inlägg med etikett Körkort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Körkort. Visa alla inlägg

fredag

Handledare

Då är mamma och Betty utbildade som handledare. Nu skall jag skicka in papper till Länsstyrelsen så att dom blir godkända och sedan får jag köra med dom! Yippi. Tror jag kört lite för mycket o tänkt lite för mycket på bilar o körkort. Jag drömmer till och med om att göra teoriprov och ta kortet för körkortet osv.

Henke (min styvbrorsa på kortet över) var jätterolig. Han höll ju i utbildningen och gjorde ett bra jobb tycker jag!!Vi satt ju längst fram så han chötade med oss innan han började så han glömde presentera sig själv och skolan för hela gruppen. Han kom på det efter 40 minuter. Det tyckte jag var skoj!

Tack Mammi & Betty för att ni genomled 3,5 timmar i skolbänk för min skull!!!

Nej nu skall jag springa ner på stan och shoppa lite....

(((Over and Out)))

torsdag

Lapa sol

Hej hopp!
Har övningskört idag igen. Min sista betalda lektion. Så vi får se hur mycket det blir framöver. Inte direkt att cashen väller fram ur madrassen. Jag var inte lika kick-ass-grym som igår men det gick ok. Hon bad mig stanna i en uppförsbacke. Precis utanför en pizzeria där uteterrasen var fylld med lunchgäster. Stanna gjorde jag minsann. Ett rejält kärringstopp och vi började asgarva. (tillsammans med alla lunchgästerna). Men men, så kan det gå.

Nu har jag suttit ute på gården i ca 2 timmar och målat o pimplat kaffe. Jobbar ju på min ansökan till universitetet. En portfolio som det så fint heter.
Bilden över är en skiss på ett omklädningsrum. Det ser sjukt snett ut ser jag men det är det verkligen inte in real life, tror jag lyckades fota lite konstigt. Den kommer bli grym när den är färdig. Kanske kan jag ge den till Lennart så fixar han att vårat omklädningsrum blir så i fotbollen? Eller inte. =)

Nej, dags att laga middag. Mamma kommer hit efter jobbet och sedan möter vi upp Betty och går på handledar kurs så jag får köra mera!

Ha en fortsatt underbar dag! Njut av solen!

(((Over and Out)))

onsdag

Bruuuum

Då var jag hemma igen efter min fjärde körlektion. Wiho!! Idag var det jättekul! Jag var grym! Jag körde fort, schwiiiizzzz sa det. Växlade 1-2-3-4. Jag körde till och med på Danska Vägen! Det ni! Jag är lycklig.

Imorgon har jag lektion igen, samt kurs för handledare. Mammsi & Betty. Så här skall köras!

Nu skall jag vila lite. Sedan blir det en rejäl lunch och match.

Brum brum brum

(((Over and Out)))

torsdag

Konsert!!!

Då har man övningskört. Tredje gången. Blev omkörd av en cyklist. Det är allt jag har att säga om dagens lektion. Blä.
Nu är det dags för en go kall öl på stan tillsammans med Jessy. För klockan 20.00 intar Adam Tensta scenen! Skall bli grymt kul, diggar han som ***!
Han är iof bara uppvärmningen. För kvällens huvudperson är ju såklart BUSTA RHYMES!!!

En gammal bild på mig & Jessy, men jag gissar på att det är något såhär vi kommer att se ut ikväll! Nej, dags att gå, kall öl väntar!


(((Over and Out)))