Visar inlägg med etikett resor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett resor. Visa alla inlägg

lördag

Allt som allt

Torsdagens provjobbande gick så mycket bättre än tisdagens. Jag fick göra det jobbet jag var där för att göra. Det gick bra. Tror jag. Man vet ju aldrig vad dom igentligen tycker. Dom skall höra av sig om några dagar. På väg därifrån träffade jag Heather. Det är henne jag har haft kontakt med i några månader och som har hjälpt mig med allt.

Hon tackade mig för att jag kom och sa att hon verkligen hoppas att jag kommer tillbaka snart osv. Ja vi får väl se. Först och främst måste ju tha boss vilja ha mig tillbaka.

Jag skyndade mig tillbaka till Solihull och våran älskade local pub.

Woodmans

Där satt underbara Aston Villa token Martin. Han köpte mig en öl och jag satte mig hos honom och gänget.

Martin


Martins underbara Carole


Fantastiska folket; Ellen & Jag
fr.v; Anthony, James & Jason
Min fotbollshuligan friend Ellen & Jag
Det var jättekul att träffa alla igen. Dom är så roliga och goa! Vi hade en jätte trevlig kväll och jag saknar dom redan. Allt som allt då, det var intensiva tre dagar, med två provjobbningar varav den ena sög och den andra gick bättre. Torsdagskvällen var helt klart den bästa och även om jag saknade Sverige jätte mycket imellanåt (vilket jag inte brukar göra) så tror jag att jag skulle kunna skaffa mig ett bra liv i England.
(((Over and Out)))

fredag

Hemma

Jag utanför Casa Centurion
Rest hela natten. Fick gå och lägga mig runt 11.00 idag. Vaknade nu men tror inte det kommer vara några problem att somna sedan. Har mycket att berätta om gårdagen. Provjobbandet och kvällen på Woodys...

...men orkar inte just nu. Full story med bilder kommer!

Nu skall jag chilla med min Ton-Ton!

(((Over and Out)))

torsdag

Mixed Plate

Morning!

Skall snart dra ivag till Nanny Nora och Uncle John. Dricka en kopp the och sedan kila vidare in till Touchwood Shopping center (tror jag).

Jag har verkligen blandade kanslor infor "provjobbandet" ikvall. Jag vill inte ga dit. Jag saknar mitt jobb hemma i Svea. Men jag vill anda ga dit, det kanske blir battre idag? Och det ar sa manga som stallt upp och gjort sa mycket for mig for att jag ens skulle kunna komma hit och genomfora de har provjobbandet. Kanner att jag nastan maste alska det for deras skull.

Ja det ar minst sagt lite press pa mig.

Behover definitivt mera kaffe!!!

(((Over and Out)))

Mamma Mia!

Hallu Sverige!

Dagen har varit underbar! Lite shopping (skadar aldrig), sedan gick jag upp o la mig i sangen for att lasa min bok. Somnade och sov i tva timmar! Mitt pa dagen!!! Kan inte komma ihag nar jag sist gjorde det! Men det var skont!

Jag & Maggan akte in till Birmingham och sag Mamma Mia. Den var helt galet bra! Kom pa mig sjalv med att sitta och sjunga hogt! Hahaha! Jaja, folk appladerade och sjong med och det var riktigt kul!

Efterat skyndade vi hem och kakade. Drog till Woodys (lokala puben). Det var absolut ingen dar man kande. Men det visste jag innan att det inte skulle vara, dom ar inte dar pa onsdagar. Onsdagar ar Quiz night. Imorgon kommer alla vara dar. Jag kommer skynda mig fran "provjobbandet" och aka dit, vara dar i tva timmar o traffa alla o sedan ivag till flyget.

Men idag har varit en underbar dag.

Hoppas ni har det bra i Svearike!

(((Over and Out)))

onsdag

Ledig

Yo!

Idag ar jag helt ledig. Jag har s e m e s t e r, i en dag! Kanns bra.

Hur jag skall spendera denna fantastiska dag? Jag har redan druckit oandligt manga koppar kaffe. Och nu skall jag ivag till JB Sports. En helt grym sport affar. Jag har en present att inhandla och med tanke pa hennes personlighet kanns det ratt att kolla dar. Samt att jag vill kopa ngt till mig sjalv... hahaha

Ikvall skall jag & Maggan in till Birmingham Broadstreet. Vi skall ga pa bio och se "Mamma Mia". Skall bli kul, efter det blir det en tripp till Woodys (lokala puben).

Vi hors senare, nu skall jag shoppa upp mina pund! =)

(((Over and Out)))

tisdag

Provjobbat

Vad skall man saga? Har provjobbat. Vi kan saga sahar: Jag sokte jobb som en "servitris", men fick gora "kockens" jobb. Det ar svart att visa vad man gar for da.

Jag ar inte nojd alls. Med min prestation. Inte heller sarskilt imponerad av arbetsplatsen. Annu.

Men vi far se, det kanske blir battre. Provjobbar pa torsdag ocksa.

Avstar puben idag, ar sa sjukt trott...

(((Over and Out)))

England

Hallu!

Marcos foraldrar kom och hamtade mig i London inatt. Det var harligt att se dom igen. Vi korde upp till Birmingham pa 2,5 timma. Val hemma somnade vi med en gang.

Da har det startats. Uppladdningen infor mitt testjobbande ikvall. Jag ser verkligen fram emot det. An sa lange ar jag inte nervos. Men det kommer nog.

Vadret har? Vaknade till bla himmel och sol. Men nu ar det jattemolnigt. Jaja. Ar ju inte har for att sola o bada med pina colada direkt.
Jag & Maggan (Marcos mamma) skall in till stan nu om en liten stund.
Och vi far se vad som hander ikvall! Kanske Woodmans efter jobbet! Yihaaaa

Puss pa er!

(((Over and Out)))