onsdag

Kissekatt dockorna

Jag klarar inte av att ha semester. Jag vill jobba. Antar att man mår bättre när man kommer iväg o verkligen känner att man har semester. Istället för att bara gå runt o drälla.

Nu skall jag sätta mig o kolla på den otroligt underliga serien om kissekattsdockorna.

Avbockning

Så, vad blev gjort?

Luncha med Simon -----------------Yaman
Ge mamma sin julklapp (!!!!)------Yaman
Ge mormor kortet -------------------Yaman
Träna ---------------------------------ooops
Växla in pengar ----------------------Yaman
Dammsuga ----------------------------ooops
Göra middag --------------------------pojkvän laga pannkaka
Tvätta golven -------------------------ooops
Börja packa----------------------------Yaman


5 av 9. Woho. Måste vara VG

Things to do

Nu skall ajg snart in o träffa simon. Mycket trevlisch! Det blir en lunch tillsammans. Sedan skall jag till sportlife o jobba bort gårdagens pizzabitar...
Så, dagens att göra:

  • Luncha med Simon
  • Ge mamma sin julklapp (!!!!)
  • Ge mormor kortet
  • Träna
  • Växla in pengar
  • Dammsuga
  • Göra middag
  • Tvätta golven
  • Börja packa

Ja, vi får se hur mycket som blir gjort. Definitivt tre av nio iallafall. Ha en underbar dag.

tisdag

Tisdag

Sandy, Jonna, Bobby, Hanny


Idag tog jag tåget till Alingsås. En liten snuttig stad 30 minuter från mitt hem. Himla exotiskt! Tänka sig att jag aldrig varit där förrut!
Jag mötte upp med brudarna ovan o det var så roligt att få se dom. Alldeles för länge sedan vi träffades. Hanny inhandlade en jätterosa resväska sedan begav vi oss till ett cafe. Där satt vi o chötade. Sedan var Sandy tvungen att gå. Resterande fyra begav sig till kebabhuset o delade en familjepizza. Det är ju semester. =)
Sedan var det dags att bege sig hem.

Men jag måste bara säga; jag ogillar Bobbys nya smeknamn. Det går bara inte för sig att kolla Bobby för Simmi. Hallå? Är det ett namn för en stjärna? Nej. Jag går med på att Haggan får kalla henne för Simpan. MEN det är Haggan. Simmi går helt enkelt inte för sig. Fy skam på er! Bara byta namn på flickebarnet sådär! Hon heter ju Bobby!!!

(((Over and Out)))




Festen i Lördags


JAG SÄGER HÄR MED UPP MIN BEKANTSKAP MED VIN.
Min mamma kallar vinet jag drack i lördags för "pratvin". Och det var det minsann. Jag berättade lite för mycket för lite för många. För de inblandade ber jag hundra gånger om ursäkt. Vad min mamma inte berättade var att vinet inte bara var "pratvin". Det var ochså "spy-massa-vin", "vingla-massa-vin" samt "bli-riktigt-yr-vin".
Gjorde bort m ig rejält i lördags. Sorry alla. Och tack Lindor för mat o gott, det var kul, det jag minns. Vaknade och var orörlig hela söndagen. Ringde Mickan och fick höra om min kväll. Stängde sedan av ljudet på telefonen o begravde mig långt under täcket för att vakna upp på måndagen med om möjligt mera ångest.
SÅ, ALDRIG MER VIN.

Matchen i lördags

mot
Äntligen rullade bollen Jitex väg samtidigt som man hade bra skärpa i avslutningarna. Frida Andersson i Jitexmålet fick också hålla nollan och gjorde flera mycket kvalificerade räddningar.

En för dagen taggad Frida Thydén inledde målskyttet för Jitex, när hon redan i trettonde minuten nickade in bollen på ett inspel från högerkanten efter en hörna från vänster som tog i ribban. I 29.e får Sara Sjöstedt äntligen göra sitt första mål för säsongen, när hon trampar förbi sin försvarare på utsidan till höger i straffområdet och sätter bollen kompromisslöst i bortre burgaveln - snyggt! Öster har några rejäla målchanser - bl.a. räddar Sophia Lindorsson undan på mållinjen. Frida Andersson tvingas också till två dubbelräddningar på raken - den sista på mållinjen.

I halvlek gör Jitex sitt första byte - Malin Normelli - med "känningar i hela kroppen" - ersätts av Therese Andersson.
Redan sju minuter efter pausvilan gör Louise Nordenberg 3 - 0 till hemmalaget, då hon "fäster" bollen i nättaket efter bra förarbete och framspel av Lisa Christensson. Lisa Christensson gör sedan 4 - 0 i 62.a minuten efter en av få misslyckade hörnor från Sofia Skog. I 75.e minuten gör sedan Frida Thydén sitt andra och Jitex femte mål för dagen, på ett skott över målvakten från långt håll.

Jitex byte nummer två och tre genomförs i 72.a minuten - Louise Nordenberg ersätts av Johanna Andersson och Lisa Christensson av Rebecca Ljungdahl.

I 84.e minuten har Öster sin bästa målchans i andra halvlek - en frispark i bra läge ca. fem meter utanför straffområdet, som Frida Andersson räddar nere vid sin vänstra stolprot. I 86.e minuten är det Sara Sjöstedt som gör sitt andra mål för dagen. Sofia Skog slår en frispark med vänstern långt ut på högerkanten mot bortre stolpen. Efter mindre kalabalik i straffområdet kan Sara forcera in bollen i mål till 6 - 0, som också blir slutresultatet.

Efter alla bakslag under våren var det roligt att tjejerna kunde ta sig samman och avsluta med en storseger. Bra att ha med sig över sommaren - sen är det bara att ge gärnet under hösten så får vi se hur långt det räcker! Om vi inte ses på Gothia i sommar så blir det om inte annat lördagen den elfte augusti kl. 15:00, då Jitex tar emot suveräna serieledarna Kristianstad på Åbyvallen. Höstsäsongen inleds mot Öster i Växjö lördagen den fjärde augusti - men jag brukar vara tämligen ensam i Jitexklacken på bortaplan! =) TREVLIG SOMMAR!!
Texten är skriven av Lennart och publicerad på www.jitex.se
Så nu vet ni var ni kan gå in o läsa Lenanrts grymma matchrefferat!!

HELT OTROLIGT


connie albot 6 år