Hej.
Spelade mot Tölö. Inte Svenska Cupen utan seriematch. (Men på tisdag spelar vi mot tölö i SC). Vi loosade med 3-1. Lina fick en hjärnskakning och tuppade av. Jonnas axel gick ur led (igen). Ingen bra kväll.
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om matchen. De två första målen var kontringar, två mot mig. En satt i stolproten och ett skott över mig... inget jag kunde göra.
Tredje målet är jag rätt förbannad över. En frispark rätt utanför straffområdet på vänster sida. En markeringsmiss, ingen tog tjejen som stod helt fri framför mål, fick passen och sköt den kyligt stolpe in.
Men trots detta spelade vi bra. Jag skrek och gapade och kände ändå att jag är igång. Självklart är det aldrig kul att släppa in mål. Men vad skulle jag göra?!!
A-laget känns rätt långt bort... inte på grund utav min egna insatts dock.
Nu lämnar vi detta.
Imorgon skall jag kolla på A-laget. Vi måste vinna.
fredag
Förlorade
Matchdag!
Lagar lunch/middag. Hinkar vatten. Glädjs över att det inte regnar (peppar peppar).
Idag är det matchdag. Svenska Cupen. En chans att visa att jag är tillbaka. Men, det kommer inte vara några A-lags tränare där. Vi är enbart tre a-lags spelare som skall vara med. Dom andra har träning + laguttagning till A-lags matchen imorgon. Känns trist att inte vara med och konkurera. Fan!
Jag vill bli lika bra igen, som jag var innan jag blev sjuk!!! Tålamod...
Iallafall, jag laddar järnet för ikväll. Åker om ca 2 timmar. Mat + vatten (och hinna städa upp röran jag lyckats skapa när jag rensade lådor). Laddar laddar laddar.
Jag är nyfiken på morgondagens startelva. Blir det några förändringar efter söndagens förlust?
Löning
Jag blir helt snurrig. Eftersom jag nästa månad skall få lön från mansstyrkan för första gången måste jag rapportera in mina timmar i ett datasystem över nätet.
Det är en hel vetenskap. Jag sitter med min PA på mansstyrkan i telefonen samtidigt men ändå går det inte. Gosh!
Och inte nog med det, idag har jag flera andra snurriga grejer att ta tag i. Deklarationen. Sålt lägenhet, haft mäklare, fotbollsskor, dubbla boende... ja det är mycket som skall rapporteras där och ärligt talat. Vem kan sånt där? Vem ringer man om hjälp?
Måste skriva mig i GBG, för tydligen står jag skriven i Partille fortfarande?
Och fotbollstjejer!! Hur skriver man om fotbollsskorna på deklarationen?? =)
Grattis Älskling
Godmorgon Världen.
Jag klev ur sängen klockan 05.07 imorse för att göra frukost till Marcos. Han skulle ju självklart upp jättetidigt för att jobba. Men jag blev pigg rätt snabbt när jag stod och pillade. Han fick en bricka fylld med två smarriga laxmackor, honungsmelon, the och juice (i vinglas=lyx). Ett litet ljus på det och presenterna så smög jag in i sovrummet sjöngandes "Happy Birthday"...
Dom gör inte så i England, men det är min favoritdel med hela födelsedagen, att bli väckt med sång och frukost på sängen. Så han får givetvis njuta av det också...
I present fick han ett par jätte snygga Calvin Klein boxershorts i vitt/blått. Really nice.. Och så fick han parfymen Armani Code. Han har redan maaassor parfymer men den låg etta på dofttoppen, och jag förstår varför, så den fick det bli! Givetvis fick han ett kort med kärleksförklaringar, haha, och mys i sängen!
Nu skall jag tvätta och städa hela lägenheten, har ju massa kartonger ståendes i sovrummet som jag så lätt hade glömt av att vi hade när jag hade knôkat in dom i Marcos garderob när han var i England. Suck... kan dom inte bara försvinna?
Och kära släkt - er jag inte fått tag på - söndag 17.00 är det tårtkalas här för Marcos!
torsdag
Grattis Jenny

Efter jobbet åkte jag som sagt till Partille för att fira Jenny. Underbara Kapten Ölof kom och hämtade mig. Det var jätte mysigt hos Jennys föräldrar (där kalaset hölls då Jenny bot i en pytte liten etta). Vi käkade smörgåstårta och drack cider. Knôkade i oss tårta och kaffe och på det en kaka! Jisses. Men gott var det!
Det var helt underbart att träffa Flavia och Jenny igen (på bilden nedan). Det går alldeles för lång tid mellan gångerna. Varför är det så?
Efter kalajset gick jag till Allum där jag handlade present till Marcos. Han fyller 28 år imorgon! Två presenter blev det! Hoppas han blir nöjd. Så har jag varit o köpt smarriga grejer till födelsedags frukosten imorgon!
Nej, nu skall jag ner till tobaksaffären och köpa ciggarer till Marcos! Haha. Han gillar att röka en sån när det är något att fira.
Varför är gymmet stängt?
Hallå? Hur kan gymet vara stängt? Alla är inte ute och demonstrerar! Vissa vill faktiskt träna när man kan!!
Dåligt värre. Eller har jag bara läst fel?
Släktforskning + Kalas
Okej, igår var jag arg. Men ett sådant inlägg som det nedan skall läsas med en "jaja-snart-har-hon-fått-ur-sig-aggresionerna-och-mår-bättre-så-är-det-glömt-attityd".
För jag cyklade till jobbet så jag var där kl 06.00 imorse och har jobabt i 7 timmar. Utan att spränga arbetslplatsen. Mycket bra. Och nej, jag vill inte tillbaka till mitt gamla jobb. Hujedamej som mormor skulle sagt.
På tal om mormor, jag hade riktigt trevligt hos mormorarna igår, fick mig som alltid ett rössin brô med mesost på. Mums. Mormor B har börjat släktforska, eller ja, hon började för 8 år sedan men det har gått rätt trögt. Men så fick hon ett samtal från en man som visade sig var långväga släkt. Min gammelmormors farmor och hans farmor är kusiner. Så var släktforskningen igång igen.
Så otroligt roligt, skall hjälpa till så mycket jag kan och lära mig massor! Det är verkligen intressant. Fanns många som hette Alfrida i min släkt i början på 1900-talet. Coolt!
Det fulaste namnet vi kunde hitta bland alla papper var Börta. Stackarn. Hur kan man döpa sitt barn till Börta? Hon var en oäkting och for till Ameriakatt tror jag också! Hahaha. Det e skoj...
Nu skall jag fira min underbara underbaraste Jenny som fyller 25 år! Grattis hjärtat!