onsdag

Själens spegel

Yeahhey! Idag kan vi fira att detta inlägget är mitt 700:e i denna bloggen! Fantastiskt vad mycket (eller lite beroende på hur man värderar innehållet) jag har haft att säga! Lite fyrverkeri på det! Idag väckte mamma mig kvart i 6. Snacka om att gå i sömnen när jag traskade ner till köket. Mamma lagade frulle. Min mage bubblade och det var bara till att inse fakta. Nä, jag mår inte bra ännu. Jag la mig på soffan tills det var dags att åka.

Mamma kom hit efter jobbet igår och lämnade massa kartonger till mig som jag skall packa ner mitt hem i och ställa i hennes hönshus tills jag bestämmer mig för att bo i detta land igen. Jag beslutade mig för att åka med henne hem, det är alltid gott hos mamma.

Köpte en bok igår. "Flyga Drake". Velat läsa den länge. Och vad chockad jag blev när jag läste på sidan 15. Mitt favoritcitat, som ingen verkar ha hört innan. Stod där. Svart på vitt.

"...ögonen är själens spegel..."

Visst är det vackert? Och visst är det sant? Människors ögon är vad som får mig att lita på en person. Eller tvivla. Ögonen visar de innersta, de djupaste tankar och hemligheter. Ögonen speglar lycka, förtvivlan, ilska och sorg. Ögonen är själens spegel.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: