torsdag

Jag skall tackla dig!!

Här sitter jag på jobbet o försöker få tag i arbetsmiljöansvariga på företag. Jättelätt, inte ens dom jag har avtalad tid med är kvar på jobbet. Alla har gått hem för att fira midsommar redan nu. Vilken lyx! Så här sitter jag o bara ringer o ringer för att få höra telefonisten säga för 3245:e gången att Bosse/Claes/Gunvor/Göran/Bettan/Rune/Bo har gått hem för dagen. Men återkom gärna på måndag. *suck , pust o stön*

Dessa norrmän till chefer förstår inte att kontorsfolk går hem tidigare dagar som denna.
Så de har satt upp en tävling som skall gälla från o med idag tills nästa fredag. Man samlar poäng på lite olika sätt. I potten är det 9 vinflaskor som vinnaren får kånka hem.
Just nu ligger jag på andra plats, med ett ynka poäng bakom. Funderar på att glidtackla bruden som ligger före så att hon bryter benet o inte kan jobba på hela nästa vecka. Jag menar, vad gör man inte för 9 flarror vin?

Inga kommentarer: