tisdag

Kossan muuuu

Kom hem från träningen o slängde ihop lite smarrig pasta med wokade grönsaker o sötsur chillisås. "O var är köttet?" undrar marcos i telefon från ica. Vadå? Orka laga till något så avancerat halv nio på kvällen!! Så han kommer hem med smarriga revbensbjäll som han skall äta med sin "tapas" som han kallar min tilllagade lilla middag. Jaha.

Självklart lyckas jag charma till mig ett revbensbjäll o knaprar förnöjt på det när jag helt plötsligt kommer o tänka på hur jäkla bissart det är. Här sitter jag o knaprar som den värsta ekorren på någons revben!!! "Det är inte någons, det är någots". förklarar marcos. Jaha. Något. Så bra då. En stackars kossa kanske? Eller, har kossor ens revben? Vart skulle dom sitta? Dom har ju så många tuttar som är i vägen! Eller är det kanske en manlig kossas revben? Finns det ens manliga kossor?? Det måste det väll? Annars kan dom ju inte få bäbisar?
Jag har då aldrig sett en manlig kossa iallafall!

jaaaduu, Som min gamla tränare brukar säga, det finns u-lands problem, och så finns det frida-problem.
(((Over and out my friends, over and out)))

Inga kommentarer: