söndag

oj vilken helg!!

Glad Midsommar!

Helgen har varit underbar! Vi börjar från FREDAG.
Jag & Marcos möter upp Brorsan med flickvän Sandra utanför lägenheterna kl 10. Får oss värsta flabben när vi ser att både jag o Sandra har knallgula byxor på oss. Resten av kvällen blev vi kallade för "kycklingarna". Vi är hos mamma vid 12 o korkar upp vinet. Snart kommer morbror Jonas med fästmö Anki. Maten serveras kl 15.00. Massa sill, lax, ägg o allt annat tradionellt. Vid 6 tiden ligger jag, brorsan & sandra uppe i gästrummet o sover! HAha. Anki har lagt sig i gäststugan. Vi vaknar vid sju o går ner o f ortsätter festandet. Efter en timma kommer Anki rejällt tilltuffsad, låset hade gått i baklås så hon hade stått där o skrikit i 30 minuter innan hon klättra ut genom fönstret. Jag kan tilllägga att fönstret sitter två meter upp och är pyttelitet!! hahaha. Det va skoj!

Festligheterna fortsatte med mycket kakkel, poserande framför Jonas kamera och senare bar det såklart av till morsans populära lada. Vi börjar genast sjunga kareoke och rocka loss som aldrig förr. Mycket trevligt. Min morsa kan verkligen sjunga! Jag försökte haka på så gott det gick men det låter mest som en katt som blir torterad! haha. Vid ett tiden grillade vi korv o hamburgare o satt o berättade skämt. Somliga bättre än andra. Va tycks om denna; Två potatisar var ute o gick, så blev den ena överkörd av en bil, då sa den andra, kom potatismos så går vi. hahaha. När klockan blev tre gick vi upp o la oss o sov.

LÖRDAG var jag uppe vid 10 tiden redan. Satt ute o drack mitt kaffe o chötade med mamma. Marcos skulle hem o kolla på nån rugby. JAg, Mikael o Sandra blev snart 10 år igen. Vi lekte massa leker ute på gräsmattan. Kastade ring, spelade "terräng-boul" och basket. Riktigt kul. Synd att det var så dåligt väder annars hade vi badat i poolen. Men men, nästa gång. Vi beställde hem pizza o bara hängde o slappade. Sedan spelade vi tre och mamma o Berra kubb. Killarna vann med 4-0. Med massa fusk! =) Snart gick vi in o spelade nummerkubb. Det är riktigt skoj. Vid ett va jag så trött at tjag höll på o somna vid bordet.

SÖNDAG morgon sov jag länge. Väl uppe satt jag bara ute o drack mitt kaffe, läste tidningen o bara njöt av en fantastisk helg!
BRorsan körde mig hem o jag o Marcos har chillat runt på Allum, druckit latte, kollat på skor.. handlade med oss sallad hem o chillat framför datorn.

Kollat upp massa roliga saker vi skall göra med Caroline när vi är i England. Längtar.
5 arbetsdagar kvar, tre träningar, två matcher och två fester, sen är det slappa som gäller.

Hoppas ni hade det lika underbart som jag haft det.
Kort från helgen kommer så fort jag fått bilderna från Jonas. Garanterat galna. HAhahaha

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.