onsdag

Fotparad!!!

Utdrag från matchrefferatet från Stattena - Jitex matchen. Ni vet den jag berättaed om, där jag blev målskytt! =) Notera här att det står att jag försökte "Slå undan med en fotparad". Fin tanke, jag önskar att så var fallet, men i ärlighetens namn var jag inte ens med på att bollen kom utan jag bara sköt in den! =)
Men det låter bra, fotparad!
Och som ni ser tog jag med biten om mina två kvalificerade räddningar. Det för att glänsa lite. Hahahaha.....

Från www.jitex.se
Kvarten in i matchen kunde Stattena utnyttja en av sina många kontringar. Hyperfarliga spjutspetsen Amanda Lindeberg rundade Jitexmålvakten Frida Andersson nästan vid straffområdesgränsen, kom långt ut på högerkanten, vände inåt och slog ett halvhårt skott mot mål ur liten vinkel. Frida Andersson som nu var på väg tillbaka, försökte slå undan med en fotparad - tyvärr slog hon bollen i eget mål till hemmaledning 1 - 0. Man hade inom tio minuter ytterligare två riktigt vassa kontringar som så när kunde resulterat - Frida Andersson revanscherade sig dock för självmålet med råge, genom två kvalificerade räddningar.

Inga kommentarer: