måndag

När fan skall det ta slut???

Vad mer kan gå fel nu?
Stackars brorsan. Gud det är så hemskt.
Han var på kräftskiva i lördags kväll. Kom hem igår på eftermiddagen och skall packa sina grejer, han åker ju iväg på ett jobb nu i sex veckor. Jag skulle passa Kungen. Hans söta katt.
Mikael kommer hem, ringer mig o ber mig komma upp. Varför? Jag var trött o hängig och ville inte röra mig. "Kungen är död". Visst jättekul.

Jag springer upp. Kungen ligger stenhård på golvet med uppspärrade ögon. Han är stendöd. Det var så hemskt att se. Mikael grät. Jag fick packa in Kungen i plastpåsar och ringa mamma och berätta att vi kommer upp så att vi kan begrava honom. Det är svårt, Kungen har varit Mikaels bästa polare liksom. FAN!!! Först förlorar han Sandra, sedan detta med Pappa och nu Kungen?!?!? När skall helvetet ta slut? Det är inte lätt att må bra när resten av familjen mår skitdåligt.

Det var något av det jobbigaste jag gjort, packa in lilla Kungen i påsar. Och att Mikael skall behöva hitta honom så! Det gör ont i mig. Varför kan inte min familj bara få må bra? HAr vi nån djävla förbannelse över oss nu eller vad är detta?!?!!?

Ååå min stackars stackars storebror

1 kommentar:

Anonym sa...

Be strong darling! För att nå toppen måste man ibland först nå botten