måndag

Jag är student!

I fredags var det så dags för introduktion till den fristående kursen Engelska på Göteborgs universitet. Jag var en halvtimma för tidig och gick och köpte mig en kaffe. Stod där i Vasaparken och förstod inte riktigt vad jag gett mig in på. Bara säga upp sitt jobb sådär för att börja plugga? Galet.
Folk börjar strömma fram imot byggnaden och jag blir stressad och slänger iväg mitt kaffe och halvspringer upp mot den gigantiska byggnaden i vasaparken. När jag går imellan de två massiva lejonen ingjuts jag med respekt för universitetet. Det här är på riktigt. Frida skall plugga på universitetsnivå. Även om det bara är en fristående kurs så är det ändå på universitetet.
Väl inne i salen förundras jag av de färgsprakande målningarna på väggarna. Det är så gammalt och vackert. Ännu mera respekt. Här gäller det att sköta sig!
Efter introduktionen är det ett prov. Vi testas på våra ordkunskaper. Jag gör provet på ca 2 timmar och är helt slut.
En latte och en liten promenad tillsammans med Betty hjälpte mig att bearbeta dagens händelser.
Det känns ruskigt bra att börja plugga.
Fick ochså hem min nya soffa på kvällen. Väl behövligt efter en sådan hård dag! ;)

Inga kommentarer: