måndag

Första riktiga skoldagen

Humanisten. Mitt nya tillhåll! Började kvart över åtta och slutade kvart över elva. Very nice!
Första föreläsningen var grammatik. Det gick väldigt snabbt men läraren var rolig och verkar trevlig. Andra föreläsningen var litteratur. Han stod mest och babblade om vad vi kan förvänta oss av kursen. Tredje lektionen var uttal. Vi fick göra ett diagnostiskt test. Alla satt med hörlurar och mick och skulle rabbla upp ca 15 ord samt läsa en text ur Dracula. Allt spelades in på band. Om man får IG räknas inte det eftersom det är ett diagnostiskt test och man kan göra om det senare. Men om man däremot får högsta betyg, VG, så räknas det och man har på så sätt klarat av den delkursen redan.

När vi skulle sätta igång och banda blev jag skitnervös! Hjärtat bultade hur högt som helst och jag glömde helt av att andas. Jag läste hela texten i ett svep och helt plötsligt var det över. Fattar inte varför jag var så nervig. Jag kan ju engelska. Mitt uttal är det inget fel på. Jag blir fruktansvärt besviken om jag inte får VG! Jag menar, jag borde ju ha lite försprång eller? 6 år med en engelsman borde ju gett resultat eller?! Jaja, svaret får vi om ca 4 (!!!) veckor!

Dagen var i vilket fall som helst riktigt bra och jag känner mig lyckligare än vad jag gjort på länge!

Inga kommentarer: