lördag

Världens längsta ord



För några år sedan klämde jag och Marcos oss in i Brorsans lägenhet. Då bodde min moster och kära kusiner i lägenheten jag bor i nu. JAg vantrivdes i Partille, precis som min moster Annika gjorde. Vi är ju båda Frölunda barn i grunden. Därför spenderade jag varje dag hemma hos Annika och vi pimplade oändliga mängder av kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord. Annika jobbar med min mamma som läkarsekreterare och ett nytt ord hade fångat Annikas intresse. Snabbt fångade det mitt med. I tre år har det legat begravt i mitt undermedvetna tills i tisdags. Kalas för lilla Alexandra (fyllde 16år) och alla minnen kom fram till ytan!
Vad heter hicka? Jo, det vet vi, för vi satt med våra kaffekoppar i högsta högg och tränade på att säga det rätt hur länge som helst, rätt och snabbt skall det sägas. Och på kalaset lyckades vi få hela släkten att börja använda detta ytterst användbara ord.

Hypernavikustiskadiafragmakontravibrationer.

Hicka med andra ord....

Inga kommentarer: