lördag

Rätt in i nätet!

Så här, efter en match, inser man varför man är kvar i Sverige. Jag ÄLSKAR att spela match. Att jag däremot är ruskigt besviken på mig själv och min egen insatts spelar mindre roll när man fattar att man lever för att man har fotboll. Fotboll är ens syre.
1-1 blev slutresultatet, och jag la mål. Yes ni läste rätt. JAG LA MÅL. I fel mål dock...
Inte riktigt mitt fel vill jag ju passa på att berätta, jag lyckades få handen på ett friläge, men hon får ändå med sig bollen. Hon är vid sidan om målet och jag måste snabbt som tusan in i mål igen, jag springer och hon skjuter in bollen mot straffområdet, närmare bestämt rätt på min fot och jag, mitt i ett steg, får bollen klockrent på tån. En äkta tåpajj rätt i nätet. Snacka om att jag var knäckt. Men Annika sa att jag agerade helt rätt och skall glömma det som hände. Jag räddade ändå några frilägen osv men hur jäkla kul är det att göra självmål?
Aja, nu blir det helt oväntat utgång med några tjejer i laget. Trevligt.
HA det så gott mina sötnosar.

Inga kommentarer: