måndag

SM GULD!!!

Söndagen den 28 Oktober 2007, elva år efter senaste Sm-guldet skulle våra blåvita hjärtan komma att fyllas med tillfredställelse och glädje. Guldet skulle hem till Göteborg.
Tillsammans med Pappa, Brorsan och Marcos gick vi tidigt på söndag morgon upp mot avenyn.
Pappa ser ut som en äkta "Old school supporter" med sin gubbhat och ifk tröja.
Givetvis bar stegen ss till The Rose and Crown, där vi shockerade inser att klockan 12.00 stode det en kö utanför och stället är redan fullpackat med glada IFK suportrar. Eftersom vi känner den underbara dörrvakten dröjde det inte länge förrens vi var inne i värmen tillsammans med en blåvit skara som sjöng om att guldet skulle hem. Stämningen var på topp!

Till min glädje hanh Mickan komma in en stund och vi sjöng några låtar innan det var dags att bege sig ut i regnet för att tillsammans med tusentals andra änglar vallfärda till Ullevi.
Denna bilden tillägnar jag Maria, som ofta säger "IFK är Disco, Gais är Rock and Roll". Ja, IFK är disco, MEN som vi rockade loss!!! ;) (mia kolla in discobollen.. lol)
Romantisk som han är min kära bror sprang han in och köpte plastpåse till Mickan så hon slapp bli dyngsur på promenaden till Ullevi!
Uppvärming för grabbarna. Det ser stabilt ut!
Ullevi är fullpackat. Stämningen är på topp!! Efter 7 minuter lägger vi första målet och glädjen vet inga gränser! Vi hoppar, vi skriker och vi dansar!
Änglarna gjorde det!Det blev till slut ett SM-GULD!

2 kommentarer:

Anonym sa...

härliga bilder...rolgit med bloggen...jag funderar på att byta blogg sida vill ha lite snabbare...men jag vill ju på samma gång ha lite hemside stuk..men men är din snabb eller? lätt att ladda upp mm? Ses vi imorgon?

Frida Carina Andersson sa...

hej maria, jag svarar på din sida också.. Japp jag kommer förbi senare. och japp, denna sidan är snabb och väldigt enkel att ladda upp bilder på!! och man ser alla gamla inlägg oså, det är bra, att det inte bara är det senaste som syns. vi ses om någon timma vännen! puss o kram