lördag

Tips för taxiresan

(bilden är "stulen" från en modellsida)

Hallu!! Jag saknar fotbollen sjukt mycket! Vill spela nu ju. Saknar alla lagkompisarna. =(
Igår jobbade jag 19-04. Det var massa att göra och man blev helt mossig i skallen. Men jag tror aldrig att jag har varit på ett jobb innan där jag verkligen trivs med ALLA kollegor. Varenda en är underbar! Vi hade jätteskoj hela natten och skrattade gott åt alla fullisar som ringde in.
Ett tips till dig som skall beställa taxi när du är på fest:
*se till att du vet vilken adress du befinner dig på innan du ringer - så slipper du skrika över hela festen till den som bor där. Eller ännu bättre, låt personen som bor där ringa.
*se till att du vet vart du skall, att säga "du vet vart den dära gula stora runda grejen är", är inte en adress.
*stå inte mitt i festens kärna så att du inte hör ett ord jag säger, eller vad du själv säger för den delen.

Natten gick ändå bra och en av mina underbara kollegor skjutsade mig hem så jag var hemma tjugo över fyra eller något. Jag var så uppe i varv så jag kunde inte somna, även om m ina påsar under ögonen slog i mina knän fler än 1 gång. Tror jag somande vid fem och sov till halv två! Nu har en tjej varit här o hämtat mitt köksbord. =( älskade det köksbordet, men det får inte plats helt enkelt.

Min svärmor ringde förrut. Svärmors-fenomenet. I början avskydde jag henne. Tror att det är så himla vanligt, jag och syrran kunde sitta i timmar och bara trasha våra svärmödrar. Men allt eftersom vi lärde känna varandra och förstå varandra har det blivit så himla mycket bättre. Jag älskar henne till tusen och skulle inte kunna få en bättre svärmor! Iallafall, när hon ringde på hemtelefonen svarade jag "taxi-k det är frida". hahahaha. gud, arbetsskada!!! Vi chötade i tjugo minuter ungefär och gjorde upp lite planer för min vistelse i England. Can´t wait!

Nu skall jag bort till Allum, sedan blir det årsfest hos de mustiga rugby männen. =)
Ha en underbar lördag allihopa, och till er som gjort högskoleprovet, hoppas det gick bra!!
Kram
(((Over and Out)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis får man väll säga till ert sm guld!det går utmärkt att du kommer upp till jobbet på tisdag...vi ses = )

Frida Carina Andersson sa...

maria, tack rack, det kändes gott ända in i själen!!!! guldet har kommit hem!