torsdag

utlänningar....

Följande publicerades år 2004 på lunarstorm.
Värsta jag varit me om
Sön 28 mar 2004 12:56

Förutom branden var detta något av det värsta jag varit med om.

Min bror hade fest igår. I en lokal. Det var jätteskoj, vi var en del blandade människor. Allt gick på smidigt och vi var lite fulla o goa o dansade och hade skojjigt. Så står jag ute när en utländsk kille går alldeles förbi mig o skall in genom dörren till lokalen. Då ställer jag mig framför dörren och säger att det här är min fest o du är inte välkommen. Då sa han ”Va ska du göra åt saken, kolla va många vi e” Då bara det drällde fram utlänningar från hörnet av huset. Det var som att öppna en burk med maskar o alla krälar sig ut och äcklar sig. Jusst då var det jag o fyra killar som stod ute.

Jag ringde polisen med en gång när utlänningen stod mitt i mot mig, jag räknade att dom var 19 stycken när jag pratade med polisen. Dom sa att dom skulle skicka en bil så fort dom kunde. Alla börjar tjaffsa, killarna på våran fest tog det ändå relativt lugnt och var smarta som inte började bråka. Vi får iväg alla utlänningar och går in o tänker inte mer på det. Då kommer det fem utländska tjejer o skall börja mucka med oss tjejer. Vi gick bara in o killarna stod kvar ute o pratade med dom o fick iväg dom oxå. Alla var ju ändå uppe i varv o killarna ville inte släppa ut oss till de utländska tjejerna. Smart.

Fortfarande ringer jag polisen, flera gånger, i över en timma försökte vi få dit dom, men dom kom inte. Helt plötsligt dräller det fram ca 25 utlänningar med basebollträ och massa annat, som tur var var ingen ute då.Dom börjar slå sönder fönstrerna, folk börjar skrika, glassplitter flyger in i hela lokalen och vissa får det över sig, tre tjejer hamnar i schock tillstånd o kan knappt andas.

Jag stod med telefonen i örat o skrek till polisen att nu får dom fan komma, dom hörde hur rutorna krossades o sa att dom va på väg. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Ljudet av de krossade rutorna, synen av alla dom på utsidan som försökte ta sig in för att slå ner oss. Hade dom lyckats ta sig in hade rena rama blodbadet inträffat... vi hade ingenting att skydda oss med, killarna plockade på sig knivar o allt odm kunde hitta, samtidigt som tre tjejer ligger o skriker o skakar... fortfarande krossas glasrutorna. Jag var mitt uppe i tumultet o visste inte var jag skulle ta vägen, jag o min syster försökte få in alla i ett kontor.

Efter ett tag kommer polisen o utlänningarna försvinner.Allt ser ut som fan. Jag skakade av rädsla. Poliserna tar om hand de tre tjejerna som har panik attack. Ärligt talat trodde jag att vi alla skulle dö. Banken på rutorna, synen av basebollträ som flög genom rutan och splittret som träffade en del av oss... fy fan.

När allt börjat lugna ner sig skall ambulans personalen få iväg en av tjejerna på en bår, de försöker få ut henne ur lokalen, men hon va så jäkla rädd, hon bara skrek, det var det mest hjärt skärande skriket jag någonsin hört. Jag pallade det inte, jag höll för öronen o bara började störtlipa. Dom fick inte iväg henne för hon hade sådan panik och låg och sparka och vred sig på båren, det tog jättelång tid innan hon kjom iväg, jag bara vände mig, föll ihop på marken, höll för öronen och bara grät.... det var det hemskaste skriket jag någonsin hört. Hon trodde nog att hon skulle dö. Det var verkligen ångest och rädsla som hördes.

Jag och min kille o syrran fick skjuts av polisen hem, vi e dom enda som bor i området där festen va. Polisen körde först hem syrran o gick med henne till dörren. Sedan körde dom hem oss: Jag var så rädd, o jag ringde min bror o han var fortfarande kvar uppe vid festen, dom väntade på en taxi, Marcos va tvungen att gå ut med hunden o jag var ensam hemma, jag klarade inte av att gå förbi fönstrerna ens.. jag var så rädd att dom skulle krossas... helt omöjligt för jag bor på andra våningen men ändå. Jag kan inte ens idag gå nära fönstrerna..Och hela tiden är det en sekvens som spelas upp framför mina ögon, när fönstrerna krossas, folk faller till marken, skriken och rädslan.Och folk undrar varför man blivit rasistisk???

Nu tre år senare.
Det är samma skit i Lövgärdet fortfarande. Gäng med utlänningar som dräller omkring. Jobbigast är det för mina systerbarn. L 8 år har bara en kompis i skolan, han är svensk. L blir inte accepterad av de andra barnen engart för att han är svensk. Häromdagen var det en kille som la en sten i en tröja och dängde den över huvudet på L.
C är nu 12 år och har börjat i Högstadiet. Man kan ju säga att hon är inne på sitt sjätte år som mobboffer. Hon var poppis i sin klass i lågstadiet, men det fanns en tjej på skolan som lyckades vända hela skolan mot henne. Varför? Hon är svensk. Varje dag hotas hon till livet av skol"kamrater". Hon har fått slag och sparkar. Så många gånger.

Taget fritt från C´s blogg:
"Jag har väl inte berättat det som hände i torsdags? Nej nartuligtvis inte ^^ Amar boxa mig två gånger på armen och gav mig en örfil. Min arm var helt domnad och svullen senare. Hussein sa även You Fucking Swedish girl. Vem fan e det som e rasisit igentligen? Invandrarna säger att vi är rasister!! Va fan e inte dom då?????? Låt mig få en bra förklaring någon gång. "

"Aså ida...Det ägde o söööög. Dom börja reta mig och säga att pappa en en bög och sånt. Sen sa han jävla svenne...Blev förbannad och ba : Håll käften jävla blatte! Skrek jag! Han bara: jag e stolt över att vara blatte din jävla svenneballe. Så jag ba: Jag e stolt över att va svenne och klappa på mitt vänstra bröst(asså hjärtat) Sen han sprang ner til dom andra utländska killarna och sa vad jag hade sagt och jag börja gråta och jag klarade inte mer så jag stack. "

"Sen när jag kom till Tolered så bråka Y med två killar som heter X och X och dom gick på honom men jag blocka hela tiden .. Y , U var i lilla huset och gömde sig. Dom hade låst där inne. Sen slog dom Y och då sprang dom iväg sen. X var snabb . Han tog fram sitt luftgevär, stack ner en höflisa i skottsaken och sköt, Värsta kriget typ ^^ "

"Huum...Idag går det inget vidare.... Det känns som om hela världen e emot mig. Först i skolan. Jag blev retad "

"Sen när vi skulle till angered gick vi över dom där kullarna vid husen och när vi kom in i brännnäslorna sa hennes kompis att det var djupt där. Asså ett stort hål och då putte Linda mig så jag hamna däri och så fick jag brännäsla bakom örat =/ Typ..Snällt?"

Okej, detta var bara några utdrag, skall en liten tjej behöva gå igenom detta dagligen? Det som står ovan är bara småsaker. Ingenting om man tänker på alla slag o sparkar hon får ta emot. Och ord, dom sårar dom med. Hon är ändå stark min tjej. Men hon orkar inte mer nu. Min syster kämpar förgäves för att hitta en 5 rummare någonstans så att dom kan flytta till ett ställe där dom får vara svenskar utan att blir nerslagna. Så att C och L får börja om. Får vara barn.
VÄRLDENS LÄNGSTA INLÄGG JAG VET.
Men det är viktiga grejer. Hade polisen gått med på att en vuxrn männsika skulle behöva gå till ett jobb varje dag där dom får mottaga slag, sparkar, dödshot osv? Hur kan dom låta ett barn behöva göra det? Jag förstår inte.

Inga kommentarer: