lördag

Det ordnar sig

Hej!
Vilken vacker dag! Solen lyser och himlen är blå!
Men själv vaknade jag upp i tårar. Stress om pengar. Pengarna börjar verkligen ta slut och det är otroligt jobbigt. Marcos kommer åka hem till England snart. Tidigare än beräknat. Så att han kan jobba och tjäna ordentliga pengar. Så kan vi betala för våra två lägenheter. Detta är sjukt.

Det känns som om allt är mitt fel, Marcos tyckte vi skulle vänta med denna lägenheten i stan. Men grejen är den att hade vi gjort det hade någon annan fått den. Och jag vill inte sitta själv i en lägenhet i Partille som håller på att säljas när han flyttar hem till England. Och sedan, när vår lägenhet blir såld, vart skulle jag ta vägen då? Hem till mamma i Skepplanda? Ja tjäna.
Jag kommer vara kvar ensam i Sverige och jag behövde ett hem, därför stressade jag det så.

Jag vet att det kommer ordna sig. Det gör det alltid. Men just nu känns det tungt. Bär jag möjligtvis Mount Everest på mina axlar? Jo jag skulle kunna tro det. Som tur är älskar jag mitt jobb och har inte något emot att jobba varje dag, 10 timmars pass, om det så skulle behövas. Har fyllt almanackan med tider så snart kommer det bli bra.
Fy fan vad jag hatar pengar, önskar nästan jag var en grottmänniska så jag slapp tänka på det!
=)

Nej, det finns inget jag kan göra åt saken idag, (om jag inte köper en trisslott och kammar hem världens vinst) så istället skall jag njuta av det underbara vädret. För det är verkligen fantastiskt. Och jag antar att ni är rätt chockade om att läsa ett inlägg om pengar eller? Det skall ju vara så ofint att prata om pengar!! Men what the fu*k. Det är ju bara pengar, något av det vanligaste problemen folk har idag!!!
Så chill, jag kommer må bättre. Pengar är ju faktiskt inte allt.
Min mamma har alltid sagt till mig när jag vart ledsen "Det ordnar sig". Och konstigt nog, det har ALLTID ordnat sig. Vad det än har gällt så har man rest sig upp igen och gått vidare. Det skall jag göra denna gången också. Men just nu, just nu när jag har fallit, vill jag ligga kvar ett tag innan jag ställer mig upp igen och går iväg.

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

hey baby fan vad jag saknar dig .. älskar dig kram ronja grattis i efterskott