lördag

Graviditets test

Hej.

Som ni vet har jag pendlat från att verkligen vilja ha barn till att absolut inte vilja ha barn det senaste året. Nu den sista tiden har det varit det sistnämnda. Jag har haft på känn att min kropp inte riktigt är som den skall vara. Haft på känn att jag kanske kanske råkat bli gravid. Så idag köpte jag ett graviditets test. Har inte vågat göra det för jag vet inte hur man skall reagera på svaret. Positivt eller negativt.
Men så tog jag nu modet till mig och gjorde det. Var tvungen att ringa Betty medans jag väntad på svaret. Tog ett bra tag innan jag med Betty i örat vågade mig in o titta.
Negativt.
Nu då???
Jag blev lättad. Verkligen lättad.
Jag blev besviken. Hemskt besviken.
Pratad en stund med Betty. Sedan la vi på. Jag började gråta.
Usch det här var jobbigt.
Jag är jätte lättad, det är jag verkligen. Jag skall ju satsa på fotbollen nästa år.
Men samtidigt blev jag så himla besviken. Det är konstigt. Nästan så att jag i mitt undermedvetna hade hoppats på att jag var gravid. Ja usch, jag vet inte hur jag skall förklara. Jag vill ju inte ha barn nu, det är inte så här mitt liv skall vara när jag får barn. Ändå känns det tomt nu. Jätte tomt.

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena tjejen!

Kul att höra att man har en trogen läsare redan efter ett par timmar sedan start. Hoppas på att jag fortsätter att hålla ditt intresse av att läsa vid liv!