måndag

Söndag + drömmar + lättnad

Tjenis!!
Gårdagen var ju härlig!!! Jag sov till två (!!!), men så e det la när man jobbar natt. =)
Maria kom hit med lilla söta Samir och vi drack kaffe och chötade lite om allt mellan himmel och jord. Väldans trevligt tycker jag! Mer av spontana besök till folket!

Sedan åkte jag hem till pappsi, fattig som jag e fick han bara en påse av sitt favoritgodis, Haribo persikor. Det var uppskattat men icke välbehövt då han dukat upp med tårta, kakor, godis och jordnötsbågar. Festligt värre! Och det blev då min middag... hehe. Nyttigt!

I natt sov jag gott. Jag drömde att min lägenhet blev såld. Minns lyckan jag kände när jag vaknade. Cyklade iväg till jobbet, vilket inte var helt riskfritt, gatorna är ju fyllda av is nu! Brrr. Var helt slut efter nio timmar framför en datorskärm så jag la mig ner i sängen o somnade in med en gång. Vaknade av att telefonen ringde.
Det var min mäklare.
Han hade visat lägenheten för två stycken, båda vill ha den!!!
Han säger att det har ju gått trögt men han tyckte att det kändes riktigt bra idag och han har en riktigt bra känsla med dessa två, han tror att det till och med kan bli budgivning.
Och så kom det där ordet jag inte gillar! MEN, inget är klart en så ropa inte hej.
Nej då, jag försöker hålla undan lättnaden, lyckan och känslan av att jag bara vill hoppa upp och ner och skrika yippi.
Jag får vänta med det tills allt verkligen är klart. Imorgon får jag veta mer.

Nu skall jag och Marcos äta middag och sedan blir det Fotbollsgalan.
Jag tippar på några vinnare; Vickan (diamantbollen), Zlatan (guldbollen), Marta (årets anfallare)....... tror jag prickar tre av tre där faktiskt. Och jag hoppas Zlatan är där i år.

Imorgon blir det en sen uppdatering då jag efter jobbet åker hem till mina mormorar för att fira Mormor Elsas 94 års dag! Det ni! ;)

(((Over and Out)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman, tack för igår helt super...mer sådan t till folket eller hur!Jag håller tummarna hela natten lång och hela dagen och väntar på uppdatering imorg.Kollar oxå på f-galan nu...och tack o lov att man komme rfå se zlatan haha...ciao bella

Anonym sa...

Ja det ska jag göra :) men hon spelar inte längre va? Om jag inte minns fel så är det hon som är typ lite hjälptränare nu..? Kramar Simone