fredag

Av Sophia

Jag har många gånger blivit förtvivlad över hur mina fotbollskollegor klagar på vädret. Nu har en utav dom framfört en ursäkt till göteborgsvädret på sin blogg. Det var minst sagt på tiden. Eftersom jag tyckte brevet var så rörande så måste jag sno det och publicera det här.


Ett brev till vädret

Kära Göteborgsväder,vill härmed bara be om förlåtelse om allt ont jag sagt bakom ryggen på dig.

Förlåt för att jag:

- sa vi bara har en årstid här i Göteborg: REGN (det är ju bra för bönderna)

- att jag klagade hela förra sommaren (du ville väl bara inte att vi skulle få hudcancer av solen)

- var bitter då vi fick en snöstorm i sluet av april (många barn önskade sig faktiskt snö - dock till jul kanske, men det är inte så lätt...)

- skojade om året då nyårsafton var lika "varm" som midsommarafton (man svettas ju ändå av all nubbe)

- blev arg när mitt paraply blåste sönder trots att det var nedfällt

- hatade dig när vi tvingades simma på fotbollsträningarna

- svor åt dig då jag vadade runt i slasket på Avenyn (jag kunde ju faktiskt tagit på mig gummistövlar när jag skulle ut på krogen)

Hoppas att vi kan vara vänner, just nu älskar jag dig mer än någonsin! Snälla, behåll ditt goda humör ett tag till (typ 3 månader), så lovar jag att inte klaga!

(((Over and Out)))

1 kommentar:

jimmy sa...

hej hur ofta använder du dina gummistövlar jag använder mina varje dag så du får höra av dig om du vill prata mer om detta jag har skrivit till dig kram