tisdag

Notes to self

Tjenis! Då var man hemma efter en nio timmar lång arbetsdag. Konstigt det där, hur man kan jobba noll timmar ena dagen för att sedan dra på med en hel arbetsdag!

Våren är iallafall underbar. Läste på J-A´s blogg om hur hon skall fånga dagen varje dag det är sol. Och jag kan inte annat än att hålla med. Det skall jag också. Roliga saker man kan göra, förrutom att luncha på Lindors ställen, är;

  • Hyra en segelbåt i Marstrand i en vecka (lite mer av ett projekt, men hey, det är värt det)
  • Spela minigolf på Heden
  • Chilla i slottskogen med en latte i handen
  • Sitta ute i hammocken på Texas Longhorn och dricka god öl och äta nachos.
  • Åka rollerblades
  • Hyra kanot uppe vid Surtesjön och paddla till någon ö, sola o bada. (150 kronor för en heldag och 180 spänn för ett dygn...fatta najs!)
  • Äta glass i stora lass
  • Promenera runt på Lisse (liseberg - för er icke göteborgare) och kanske spela lite på hjulen
  • Sitta i näckrosparken, "carlandersparken" eller bältespänna och fika på en rutig filt (med en flaska vin?)
  • Åka till Näsetbadet, rörvik, sisjön eller något av våra andra underbara frölunda-ställen.
  • Sitta på lejontrappan och sola & skvallra

Oj, sommaren är fantastisk!

Nu skall jag lägga mig och vila lite. Just idag skall jag inte fånga dagen. Hehe. Måste sova innan jag börjar laga mat och cyklar till träningen.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: