måndag

Helgen

Då var min semester från bloggen över - sorgligt kanske - men jag har saknat att blogga.

Helgen har varit helt grym, också här känner jag lite sorg, när skall man få uppleva en sådan här fantastisk helg igen?

Fredagen spenderade ju jag som sagt i solen. Här har ni Jessica & CB på restaurang Plaka. Vi njöt riktigt rejält av sol, öl och god mat.

Tyvärr skulle jag & CB jobba natt så det blev inte en lång visit på restaurangen. Jag kommer till jobbet 1 timma efter att CB börjat. 23.00. Vi båda slutar kl 06.00. Vi båda gick upp sjukt tidigt för att njuta av solen och låg därför runt 04.00 halvt avdäckade på jobbet. När klockan blev sex cyklade jag hem och väckte jessy som hade slaggat hos mig. Vi åkte in till Nisseplatsen och tog bussen hem till mamma. Jag var sååå trött, vart vaken över ett dygn och det var längesedan jag vart det. Nykter.

Väl hos mamma la jag mig för att sova ett par timmar, Jessy låg och solade på terrasen men väckte mig runt två tiden. Då intog även jag terassen och efter ett tag hoppade vi i poolen. Som för övrigt var galet kall. 16 grader. Men, årets första dopp måste ju göras när man har chansen.

Eftersom det vankades VÅR FEST i "ladan" (som alltså inte innehåller hö, Utan en bar, kareoke, black jack bord och en scen) blev vi snart beordrade av föräldrarna mina att hjälpa till. Dom hade målat, lagt nytt golv och fixat hela ladan så alla möbler samt golv var dammiga. Jag putsar alla möbler och Jessy sköter golvet. Snabbt som attan gick det så att vi kunde gå tillbaka till poolen.

Då blev vi även belönade med varsin drink. Berra (min bonus pappa) hade skaffat öl på fat, jammi, så jag intog två sådana och pressade vidare.

Snart var det dags att göra iordning sig och folket började komma. Live bandet bestod av våran kära vän Gray och hans bandkompis Stefan. (Dom brukar spela på tex Dubliners men turnerar runt om i världen - är riktigt duktiga). Alla var på glatt humör och festen var en riktig succe! Efter mina två öl var det bara vatten som gällde för mig, och gosh, jag drack nog sju liter eller något. Men imellanåt varvade jag med röd Schweppes i ett drinkglas med drinkpinne och sugrör, lite mer festligt! En kaffe med lite bayles (stavas?) slank också ner.

Gick och la mig strax efter ett, för jag skulle ju upp tidigt och spela match. Den gick för övrigt bra, vi vann hemma mot Lerum med 2-0. Det var underbart att träffa Hagberg, Karin, Carro och FrankieBoy (mina gamla lagkamrater/tränare från Lerum). Jag gjorde en stabil match, tycker jag själv. Vi får väll se om jag någonsin får spela i A-laget. Men det viktigaste är att jag tyckte att det var helt underbart att spela match igen. Jag hade så kul!

Så, nu får det här inlägget vara slut... blir ju en hel bok för tusan.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: