torsdag

Släktforskning + Kalas

Okej, igår var jag arg. Men ett sådant inlägg som det nedan skall läsas med en "jaja-snart-har-hon-fått-ur-sig-aggresionerna-och-mår-bättre-så-är-det-glömt-attityd".

För jag cyklade till jobbet så jag var där kl 06.00 imorse och har jobabt i 7 timmar. Utan att spränga arbetslplatsen. Mycket bra. Och nej, jag vill inte tillbaka till mitt gamla jobb. Hujedamej som mormor skulle sagt.

På tal om mormor, jag hade riktigt trevligt hos mormorarna igår, fick mig som alltid ett rössin brô med mesost på. Mums. Mormor B har börjat släktforska, eller ja, hon började för 8 år sedan men det har gått rätt trögt. Men så fick hon ett samtal från en man som visade sig var långväga släkt. Min gammelmormors farmor och hans farmor är kusiner. Så var släktforskningen igång igen.

Så otroligt roligt, skall hjälpa till så mycket jag kan och lära mig massor! Det är verkligen intressant. Fanns många som hette Alfrida i min släkt i början på 1900-talet. Coolt!
Det fulaste namnet vi kunde hitta bland alla papper var Börta. Stackarn. Hur kan man döpa sitt barn till Börta? Hon var en oäkting och for till Ameriakatt tror jag också! Hahaha. Det e skoj...

Nu skall jag fira min underbara underbaraste Jenny som fyller 25 år! Grattis hjärtat!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: