tisdag

Pinsamt

Tänk dig att du skall söka två olika jobb. Du skriver ett mejl, skickar iväg till jobb 1. Kopierar sedan mejlet för att skicka till VD´n på jobb 2.

Du skriver något i stil med "Har hört att jobb 1 är det bästa företaget i området och skulle uppskatta om ni ville träffa mig för en intervju".

Du får tillbaka ett mejl från VD´n av jobb 2 där han svarar.

"Hej Frida

Tack för ditt mejl, men jag är faktiskt VD för jobb 2 inte jobb 1. Men jag skall skicka vidare dina uppgifter till vår anställningsansvarige".

Ååå jag satt framför datorn och blev helt röd i ansiktet. Usch vad pinsamt. Det är änna basic att man skall veta vart man söker eller? Speciellt när jobb 1 och jobb 2 är konkurrenter i samma stad.

Men jag är iallfall glad att båda två har skickat vidare mina uppgifter till de som är ansvariga av nytt folk. Förhoppningsvis får jag ändå komma och visa vad jag går för? Och jag hoppas verkligen på jobb 2!!

Känns bra. Då kan vi börja planera för framtiden. Önskar bara jag kunde berätta vad för jobb det rör sig om.

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

På tal om Aloe Vera...vad är det jag har sagt hela tiden...det var ju vi som tvingade dig köpa det haha....
Men börja köp från min mamma istället...hon är ju försäljare...