tisdag

Avskedad

Jag har precis blivit avskedad. Anledning?

Jag var sjuk två dagar. Kan ju nämna att jag ringde i god tid och sjukanmälde mig. Att Mansstyrkan med sina 20+ extraarbetare inte kan hitta en ersättare borde väl inte vara mitt problem?

Jag sitter inte still vid receptionen. Kan ju också här nämna att det ingår i mina arbetsuppgifter att röra på mig. Tex;

-när en chaffis kommer och vill köpa en bomnyckel, då måste jag först gå till S och hämta nyckel till kassaskåpet, sedan vidare till andra sidan kontoret för att hämta ut bomnyckeln.

-Ringer dom från Naturgas och säger att dom stänger av den i två timmar måste jag in till växeln och be dom skicka ut meddelande till chaffisarna.

-Kommer en chaffis med något jag skall fixa men inte vet hur måste jag gå in till A och fråga hur jag går till väga eftersom jag inte fått någon upplärning.

-Har jag absolut inget att göra sitter jag inte bara och surfar, jag går in till A och frågar om jag kan hjälpa till med något. För jag vill inte bara sitta där utan jag vill jobba när jag är på jobbet!

Tydligen skulle man inte ta egna intiativ utan bara sitta där och glo och få betalt för det. Vad för slags arbetsplats är det? Helt sjukt. Kan ju nämna att jag aldrig innan fått sparken. Men kurir är en tragisk arbetsplats. Och jag är glad att vara därifrån. Kommer sakna mina växel kompisar bara. Men jag borde ha lämnat när de andra extra arbetarna gick.

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: