fredag

Cypern - Del 3

Godmorgon!

Okej, jag har ju lovat hela historien. Ni vet ju redan om att detta hände och även det här så nu går vi över till nästa del.

Del 3 - tisdag.

Vi vaknar relativt tidigt och går till våran underbara frukostbuffe. Vid det här laget vet all personal på hotellet om att vi är under Mr Poppiloppus beskyddande vingar så servicen har höjts till en näst intill skrattretande nivå. Exempel;

Mr.Agent tar med hjälp av sin gaffel upp den sista stooora melonbiten från sin tallrik och hinner inte ens föra den mot sin mun innan en servitris är framme och plockar bort tallriken under hans hand.

Dom lärde sig till slut att vi är rätt långsamma när vi äter och cirkulerade kring vårt bort med allt längre mellanrum. Stannar kvar vid det hotellet för den fantastiska poolens skull. Ligger där i några timmar och glassar på våra luftmadrasser.

Imellanåt har vi små möten, med Eleine som mötte oss vid hotellet första kvällen, med Mr Poppiloppus eller självaste grundaren för laget. Min favorit. De ville nu se vad jag går för. På träningen alltså. Eftersom jag inte hade mycket att göra på matchen.

Vi går hem och sover en stund innan träningen. Byter om till våra gula kläder som vi fått. Får skjuts till träningen av Eleine. På Aiya Napa finns det 18 fotbollsplaner varav 12 står till klubbens förfogande. Är en dålig ena dagen, tar man den brevid. Det var fina planer, lite kort gräs, inte som här i sverige utan verkligt snaggat.

Träningen då.
Det var bara massa avslut på mål och litet spel och annat. Allt för att testa mig. Och det gick bra. Jättebra! Jätteduktig var jag. Haha, förlåt... inside joke igen. Efter träningen pratade Mr.Agent med styrelse och allt ifrån laget. Vi åkte tillbaka till hotellet. Väl där får jag höra, ni får några korta utdrag;

Mr.Coach tyckte; Hade det varit tillåtet hade jag sett till att hon fick spela i ett herrlag istället.
Mr.Min Favorit tyckte; Hon är den bästa målvakten som varit på Cypern, hon kommer bli en legend, det kommer talas om henne i minst 10 år framöver. Fem år på Cypern och hon kan spela i vårat landslag. Hon är en vildkatt. (hahaha)
Mr Poppiloppus tyckte; höll med Mr.Min Favorit.

Jag hade gjort succe. Jag skämdes rätt mycket för alla fina ord. Det är inte varje dag man hör sådant. Det var näst intill pinsamt. Men nu i efterhand så är jag bara lycklig och suger åt mig allt dom sagt.

Efter träningen tog dom med oss ut på middag. Alla viktiga människor i klubben var med, samt UEFA domare och andra viktiga cypriotiska människor. Middagarna på Cypern är inte direkt som här hemma. Man sitter länge. Och servitriserna kom in med tallrikar efter tallrikar med special rätter gjorda enbart för att det var alla dessa viktiga människor där. Inget en vanlig gäst skulle få uppleva. Det var minst sagt häftigt. Och behöver jag nämna att tzatzikin var att dö för?

Vi hade en riktigt trevlig kväll och min kärlek för det här landet och dessa underbara människor i A.E.K växte sig riktigt stor.

Nästa del får ni senare....

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: