måndag

Cypern - Match

Vi kakar lunch och blir hamtade av Presidenten for klubben efterat. Mr Poppiloppus eller ngt. =) Blir korda till ett cafe som sponsrar klubben. Far ga in och ta vad vi vill ha, juice, vatten osv... halsar pa laget som sitter utanfor. Alla var stort goa och halsade, skrattade och forsokte komunicera med oss. Dom ar anda ratt bra pa engelska. Hoppade pa bussen och akte in till mitten av Cypern. Ca nan timma bort.

Tar ett snack med tranaren, han forklarar hur dom vill att vi spelar. So far, so good. Kommer ner till uppvarmningen. Vi Borjar med att stretcha. ?. Joggar lite. Sedan skall jag fa malvaktsuppvarmning. Den va ju... annorlunda. Men ok ok. Jag ar oppen for forandring. No big deal. Matchen borjar. Chocken over hur langsamt spelet var har fortfarande inte lagt sig. Nar Mickan la pa ett till Kurtan som spelade vidare till Sandra hade dom tagit sig forbi ett stillastaende landslag samt egna spelare i varat A.E.K. Namnde jag att tranarna ibland var inne och gick pa planen och pratade med spelare medans spelet var igang?

Varat tempo ar hundra ganger hogre. Men jag tror att lite traning tillsammans sa kan det bli valdigt bra. Upplagget ar grymt bra. Allt ar vad an forvantar sig om man tanker pa ordet PROFFS. Berattar mer om allt det imon. Orkar inte nu, ogonen gar i kors.

Vi vann iallafall med 2-0.

Efter matchen ar det ju som alltid dags att duscha. Kurtan strippar av sig o knallar in till duschen. Sandra gor detsamma. Jag med. Ljudnivan i rummet har plotsligt stigit med 100 dicibell. Mickan kommer inspringandes naken i duschen och sager "assa jag skams for att dom skams". Det ar tydligen inte vanligt att vara sa oppna o nakna har nere! Dom holl pa att kolavippa hela laget over varan oppenhet!

Iallafall. Bussresa hem. Alla var helt tokiga. Sjong som tokar, tvingade oss att sjunga och vi gav dem klassikern "Bira Bira Bira, Bars Bars Bars" och dom hakade pa! Helt grymma ar dom. Alla i laget ar verkligen genuint trevliga.

Kom tillbaka till hotellet och tog tva cypriotiska ol. Det var mumma for magen. Kanner mig helt groggy, maste vara varmen!

Anyways, Sandra vill surfa, jag vill pa toa. Skriver mer imorgon. Om hur ett eventuellt proffsliv har nere kommer att se ut...

Mamma, sag till pappsi att allt e bra, jag ringer imon! =)

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

HALLÅÅÅ! Nu börjar jag bli orolig. Varför skriver du inget mer??? Mamma