lördag

Kniv i ryggen

Så här sket glad kan man vara när livet leker. Mitt liv borde leka. Jag är ung - nåja. Jag har tak över huvudet. Jag är frisk - om man bortser från småskador från fotbollen. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner. Jag borde vara såhär sketglad.

Men. Jag har kommit på att min lägenhet är galet deprimerande. Jag får faktiskt inte in något naturligt dagsljus i min lya. Det är en satans balkong ovanför mina vardagsrums fönster. Skugga. På andra sidan lyser ju aldrig solen. Det är ju rätt deppigt. Dålig planering av arkitekterna tycker jag.

Vad babblar jag om igentligen? Idag skall jag försöka vara sådär lycklig. Det är ändå lördag. Och om åtta dagar skall jag iväg på ett äventyr. Jag borde vara i extas. Det är jag väll också men varför skall folk jag litat på i vått och torrt först köra en kniv i ryggen på mig för att sedan gå därifrån oberörda? -Jag litade fullt ut på allt du sa till mig, men det var lögner. Du är inte värd all den kärlek och tillit jag kännt för dig. Men nu vet jag det. Så nu går jag framåt i livet och tänker inte låta dig ta del av det.

Lördag som sagt. Soligt. Idag skall jag försöka vara lycklig och njuta av livet. Hoppas ni har det bra var i världen ni än är. Allt man behöver är lite positiva tankar och goda vänner. Så nu när allt detta är sagt, sveper jag ut alla negativa vibbar och tar nya tag, Ha en trevlig lördag!

(((Over and Out)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det riktat mot mig så fattar jag ingenting!Maria

Frida Carina Andersson sa...

varför skulle det vara riktat mot dig?! Hahhaa knäppis! klart det inte var! =)