söndag

The Helg

Lördagen var jag uppe med tuppen. Jag & vännen åkte ut till någon ö nära Gråbo någonstans. Kräftskiva med Länkarna. När vi kom fram fick vi rabarberpaj av Mamma A (vännens mor som "adopterat" mig). Hon vet att jag älskar hennes paj och hade bakat den speciellt därför. Det var riktigt kul att se henne.

Vädret var ju toppenbra så vi låg ute på altanen och solade en stund innan vi vandrade bort till lokalerna och alla hundratals kräftor. Vi tittade på när några uppträdde, där ibland mamma A! Dom hade satt ihop ett grymt nummer på en 30 minuter. Kräftorna smakade utsökt!! Till det dracks det givetvis alkoholfria drycker. Man kan ha kul utan alkohol people!

När mat och show var över sattes det på dansbandsmusik. Naturligtvis rockade jag & vännen loss till det! Framför publik till en början sedan kom även gamlingarna igång! =)

Var hemma vid 23 och fick för oss att göra sangria. Till det skakade vi rumpa och kom i stämning. Traskade ner till Avenyn runt 01 och hamnade på Diamond Dogs. Där satt vi och skrattade gott åt alla fyllisar. Folk är verkligen fjantiga när dom dricker...

Vi drev med massa människor under våran ca 30 minuter långa vistelse därinne och hade mycket trevligt med tanke på att vi kände oss som gamla gummor bland alla kidsen.
När blev man äldst inne på krogen liksom?

Traskade vidare neråt och som vanligt stod min goe vakt i dörren på Rose and Crown så vi gick in där och tog två var. Någonstans här blandades sangrian och cidern i magen på vännen till en bubblande kompott. Hon blev rätt full. Inte fjantig. Men oh så rolig! Jag skrattade så att jag höll på att storkna gång på gång. Ååååhh mitt hjärta. Hur skall jag kunna leva utan dig?

Dagen har gått åt till att ligga på soffan o kolla film. King Kong. Ni vet att det är en gorilla va? Ingen apa!! Det har jag fått lära mig idag... tack du underbara som lärde mig det...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: